Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRX.hu

RallyCrossRX.hu

Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RabocsiRing

RabocsiRing

FIA WRX

FIA WRX

Események
Kiss Pál Tamás második lett a franciaországi Eb futamon

Loheacban az Európa-bajnokság negyedik fordulóján megnyerte az elődöntő futamát, és a döntőben második lett Kiss Pál Tamás, ezzel megismételte a barcelonai eredményét, és újra versenyben van a bajnoki dobogóért.

Tökéletesen felkészülve, a továbbfejlesztett Peugeot 208 WRX-el egy újabb magyar bajnoki futamgyőzelem után érkezett Kiss Pál Tamás az Eb franciországi helyszínére. Loheacban ismeretlen pálya, és eddig nem látott körítés várta a magyar bajnokot.

Óriási versenyzői parádén vettünk részt, amit nem csak a közönség, hanem mi is nagyon élveztünk. A franciák imádják a rallycrosst, rengetegen jöttek el megnézni minket, és a versenyen is nagyon sok szurkoló volt. A megszokottnál kisebb csapattal utaztunk a futamra, így rengeteg dolgunk volt az első szabadezésig. A szokott feladatokon túl a beállítások tökéletesítésével is sok időt töltöttünk.” – mondta az első napokról a SPEEDBOX Racing Team pilótája.

A szabadedzéseken már ízelítőt kapott a csapat a hétvégén rájuk váró időjárásból, az eső épp akkor kezdett esni, amikor kiment a pályára Kiss Pál Tamás, így majdnem olyan ütemben gyűltek a hasznos tapasztalatok, ahogy javultak a köridők. Az első előfutamon aztán jött a meglepetés.

„Kicsit úgy éreztem magam, mint az utolsó greinbachi Ob futamon. Jó volt az autó, jól éreztem magam verseny közben, de a köridők nem olyanok voltak, mint amit vártam. Arra számítottam, hogy a listavezető Marklunddal tudunk egyforma időket menni, de inkább a mezőny többi részének tempójára voltunk képesek” – idézte fel a kezdést a miskolci pilóta.

Nagy baj azért nem volt, hiszen az első előfutamát megnyerte Kiss Pál Tamás, és az összetettben is negyedik lett. Ez azt jelentette, hogy a második körben a legjobbakkal került egy előfutamba. A Q2 hatalmas csatát hozott, de mind az öt versenyző figyelt arra, hogy a csaták ne menjenek a köridők rovására. Kiss Pál Tamás negyedik lett a futamában, azonban annyira gyorsak voltak, hogy ez egyben az összetett ötödik helyet jelentette. A Q3-ban ismét az élmezőny versenyzett együtt, de itt már véget ért a türelem. Anton Marklund nagyon agresszívan versenyzett, többször ütközött, Kiss Pál Tamás autójának is nekiment, így a SPEEDBOX pilótája végül az összetettben nyolcadik lett, Marklund pedig büntetést kapott.

Vasárnap reggel zuhogó eső várta a versenyzőket, de a magyar Peugeot is új beállításokat kapott, amelyek parádésan működtek, mondta Kiss Pál Tamás:

Már a bemelegítést is megnyertem, utána át is jött a Vb-s csapat, és megbeszéltük a beállításokat. A Q4-re a rajtot is sikerült tökéletesre beállítani, így könnyedén megnyertem, majd az elődöntőben is hibátlan volt a rajt, és a tempó is annyira jó volt, hogy négy másodperccel gyorsabb voltam a többieknél. A döntőben tovább romlottak a körülmények, de a rajtom megint a legjobb volt. Utána egy vízátfolyáson megcsúsztam, és a kocsi a kavicságyig sodródott. Bryntesson ezt kihasználta és megelőzött, mögöttem Marklund viszont ugyanúgy járt, mint én. Utána a felvert sáros vízpermetben már nem sikerült visszaszerezni a vezetést, de a második hely is fantasztikus eredmény. Egy egészen minimális csalódottságot érzek csak a hiba miatt, amiben a balszerencse, az új pálya, és az, hogy a Peugeot hazai versenyén mindenképp szerettem volna jó eredményt elérni egyaránt közrejátszott. Az viszont kárpótol, hogy vasárnap sikerült olyan teljesítményt nyújtani, amivel még a barcelonai tempót is felülmúltuk. A verseny végén újra megkaptuk a gratulációt a gyári csapattól és a Peugeot vezetőitől, és az Oreca mérnökei is nagyon büszkék voltak ránk. Az is beszédes, hogy az Eb-n idén eddig mi voltunk az egyetlen Peugeot csapat, amelyik dobogóra állhatott. A hétvégi teljesítménnyel a maximális 30 pontból 25-öt gyűjtöttünk, így a bajnokságban csak 5 pont a hátrányunk a harmadik helyezett mögött. Ez pedig azt jelenti, hogy újra kell gondolnunk a céljainkat. A szezonzárón újra a futamgyőzelem legyen a cél, és kockáztassunk, vagy a dobogós helyezést szemmel tartva a taktikus versenyzést válasszuk?”

Sok idő nem maradt a válasz megtalálására, mert a szezonzáró Lettországi versenyt két hét múlva rendezik Rigában.


foto: KPT Media

Related Posts