Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRX.hu

RallyCrossRX.hu

Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RabocsiRing

RabocsiRing

FIA WRX

FIA WRX

Egyéb
Ekström már a harmadiknál tart

A svéd Mattias Ekström tovább növelte előnyét a világbajnokságban miután megnyerte az esős hockenheimi döntőt is. Ekström ezzel sorozatban harmadszor győzött, ráadásul ezt sikert úgy érte el, hogy a hétvégén Rallycrossal párhuzamosan a DTM-ben is versenyzett. A címvédő a kvalifikációkról csak a negyedik helyen jutott a középdöntőbe, de ettől kezdve megállíthatatlan volt, és összesen 27 pontot szerzett Németországban.
Csucsunak nem jött ki a lépés ezen a hétvégén sem, a Q1-ben ütközés okozása miatt kapott figyelmeztetést, a Q2-ben lökésért büntették 30 másodpercre, a Q3-ban és a Q4-ben pedig műszaki hiba miatt nem tudta teljesíteni a kvalifikációs futamát, így eddigi legrosszabb hétvégéjét zárta a világbajnokságon.

A második helyen Johann Kristoffersson végzett a döntőben. A svéd volkswagenes a középdöntő futamát megnyerte, így Ekström mellől indult a fináléban. A rajt után is második volt, és ezen a helyen autózta végig a hat kört. A legjobb Peugeot versenyző végül Timmy Hansen lett, harmadik helyen ért célba a döntőbe és ezzel két hellyel megelőzte Loeböt, pedig a francia elsőként jutott tovább a kvalifikációkból.

Döntőbeli rossz rajtjáért megbűnhődött Petter Solberg, csak a negyedik lett, míg Loeb mögött a hatodik helyen Heikkinen ért célba. Pedig a rajtnál a finn reagált leggyorsabban, de ennek ellenére végül maradt az utolsó a célban, így csak a Monster Energy Super Charge Award díjnak örülhetett igazán, amit az a pilóta kap, akinek a legjobb a reakcióideje a döntő rajtjánál. Ezt a koponya formájú trófeát az előző két versenyen Ekström vihette haza.

“Különösen boldog vagyok az Audi sikere miatt és a csapat sikere miatt is. Köszönöm a srácoknak a rengeteg munkát, ez most is kifizetődött.” – mondta a végén Ekström.

Heikkinennek már több ideje volt nyilatkozni, hiszen neki nem kellett a DTM -re rohannia: “A péntek nagyon nehéz volt, ezért éjszaka változtattunk a beállításokon és ez kulcsfontosságú volt. A csapat rengeteget dolgozik, hogy hétvégéről hétvégére egy-egy apró lépést tegyünk előre, és ez kifizetődik, hiszen Mattias három versenyt nyert sorozatban. Ő mindig addig állítgatja az autót, amíg nem lesz minden tökéletes. Most Belgium következik, ahol az elmúlt három évben mi nyertünk, bízom benne, hogy újabb trófeákat szerzünk majd ott is a csapatnak.”

A második Kristofferson is azzal kezdte, hogy Ekström teljesítményét dicsérte: “Mattias gyors volt a rajtnál, utána próbáltam követni és nyomást gyakorolni rá, de egyetlen apró hibát sem követett el a hat körben, nagyon jól versenyzett. Nekünk is jó hétvégénk volt, bár a pénteki futamokon nem volt meg az autó egyensúlya. A Q3-ban és a Q4-ben már majdnem tökéletes lett, tudtam támadni az élen állókat. Jót csatáztam Sebastiennel a középdöntőben, és jó volt érezni, hogy megtaláltuk a megfelelő tempót. Petter is, és én is döntőbe jutottunk mindhárom eddigi versenyen, vezetjük a csapatbajnokságot, és ennek nagyon örülünk.” 

Timmy Hansen amiatt volt bosszús, hogy a döntőre eleredt az eső, száraz pályán jobb teljesítményre számított, és amiatt is bánkódott, hogy a középdöntőben túl keményen nyomta, és lecsúszott a pályáról a Sach kanyarban, és ezzel átadta Ekströmnek az első helyet. Összességében azonban elégedett volt a hétvégi eredményével, mert idén először állhatott a dobogóra.

A bajnokságban Ekström 85 ponttal vezet, 16 pont az előnye a második Kristoffersson előtt. Solberg maradt a harmadik 62 ponttal, Loeb viszont előrelépett, és 48 pontjával a negyedik.

Nincs megállás a bajnokságban, Belgium következik, és Mettetben már újra pályára lépnek a Super1600-asok is.

foto: Fiaworldrallycross media/ Colin McMaster/McKlein

 

 

 

Related Posts