Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRX.hu

RallyCrossRX.hu

Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RabocsiRing

RabocsiRing

FIA WRX

FIA WRX

Egyéb
Spitzmüller Csaba újabb fejlesztésekkel készül a máriapócsi hétvégére

Spitzmüller Csaba nagy versenyben van a Supercars kategória harmadik helyéért. A greinbachi futamon nem volt ott a vetélytársak közül Vass Zoltán és Mózer Attila, így ott Spici értékes pontokat szerzett, de még két futam hátra van, így minden nyitott. De ahogy ebben az évben már sokadszor, most sem alakul minden simán a csapat háza táján.

“Máriapócson akartunk tesztelni, de sajnos az egyik főszerelőnk eltörte a kezét, és ez egy kicsit átrendezte a programot. A teszt elmarad, de a versenyen természetesen ott leszünk” – mondta Spici, aki bevallottan a tanulóévét teljesíti 2017-ben, hiszen már az elején rájött, hogy a ralikrossz autó és a raliautó nagyon sok területen különbözik, és itt nem csak arra kell gondolni, hogy a Supercars versenyautó teljesítménye majd duplája egy raliautóénak. A tanulási folyamat is más, mint a raliban.

Az előző szakággal ellentétben itt nagyon sok segítséget kapok a versenytársaktól. Mindig kapok információt innen is, onnan is, és eddig egy sem volt fals ezek közül. Nagyon teszik, hogy ha problémánk van, azonnal jönnek a többiek, és próbálnak segíteni, persze ez fordított irányban is működik.Természetesen a saját tapasztalataim alapján is próbálunk előre lépni, és a szervizcsapat is sokat tesz hozzá, szóval nagyon összetett és izgalmas folyamat. Vannak még területek ahol tudunk fejlődni, főleg a futómű az, ahol látok lehetőségeket. El kell még telni még egy kis időnek, ahhoz, hogy azt tudjam mondani, hogy ennyi van az autóban és bennem is, és nincs tovább, de ez természetes folyamat, a tervezett úton haladunk” – vázolta Spici a tanulási folyamatot.

A csapat életében fontos döntés volt, hogy a külföldi háttér helyett már magyarok készítik fel a Fabiát, és az eddigi versenyeken beigazolódott, hogy helyes döntés volt a váltás. Az autó azóta megbízható, jobb, erősebb, gyorsabb, tehát minden téren fejlődött, és még mindig fejlődik. Megvannak az anyagi háttér, megvan a szükséges időkeret is, és megvannak a tervek is, hogy hogyan fejlesszenek. Nyilvánvalóan egy-két zsákutcába beleszalad a csapat, de ilyenkor visszalépnek egyet, és másik irányban folytatják a fejlesztést. Ha az autó rendben van az a pilótának is sokat jelent.

Ezek a csúcsra húzott autók, könnyen meghibásodnak, de az, hogy tudom a verseny alatt, hogy nagy százalék eséllyel kibírja a hétvégét a kocsi, nagyon sokat jelent. Sokkal, de sokkal nyugodtabb vagyok most, hogy tudom, hogy a hajtás és a motor is megfelelő állapotban van” – mondta Spici az érzésekről, majd azt is elárulta, hogy mi a legfontosabb a rallycrossban. “Itt az első métertől kezdve minden centiméternek jelentősége van. A raliban nem kellett ennyire koncentráltan menni. Ha az első előfutamot elhibázod, bekerülsz egy olyan negatív spirálba, ahonnan nagyon nehéz újra felállni. Sodródsz, egyre hátrébb esel, és onnantól nagyon nehéz előreverekedned magad. Greinbachban a középdöntőből jó pozícióból rajtoltam, de mindig túlforogtak a kerekeim a rajtnál, és ezért állítottunk rajta. Viszont túl sok teljesítményt vettünk el, így belefulladt a rajtba, és azonnal visszaestem a biztos második helyről az utolsóra, és onnan kellett visszajönnöm. A harmadikra tudtam felzárkózni, és ez a döntőben rajtkockákat jelentett, ez is mutatja, hogy a legkisebb nüansznak is jelentősége van, mert végig cipeled a hátadon a hibákat.”

A máriapócsi versenyen is ezt tartja szem előtt Spici, így a taktikája nagyon egyszerű, a kezdetektől fogva maximális erőbedobással versenyez majd. “A rajtokra kell nagyon figyelnem. Pár új fejlesztést is hozunk, remélem gyorsulunk vele, de ehhez kellett volna nagyon a teszt.”

A legnagyobb kérdés az lesz, hogyan sikerül majd alkalmazkodni a megújult Rabócsiringhez, amit már megnézett Spici is, és nagyon tetszett neki. “Vasárnap lent voltam a srácokkal a teszten, és megnéztük az új pályát. Nagyon tetszik, nagyon jó a pálya, de nekem hiányzik a több murva, mert azt is nagyon szeretem. A jövő viszont az, hogy egyre több aszfaltos szakasz lesz a versenyeken, így másfajta autókat kell építeni. Sajnos a mi autónk ehhez a pályához magas, és a lehetőségeink korlátozottak, nem tudjuk lejjebb ültetni, mert így is a minimum magasságon megyünk. Komolyabb beavatkozások kellenek, de erre most nincs lehetőségünk. Ennek ellenére nagyon várom már a futamot, jó lesz az új pályán versenyezni.”

Related Posts