Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRX.hu

RallyCrossRX.hu

Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RabocsiRing

RabocsiRing

FIA WRX

FIA WRX

Egyéb
Jól vizsgázott a megújult Rabócsiring, de a fejlesztés nem áll meg

Pályát avattak a hétvégén a ralikrosszosok, hiszen a Rabócsiring annyit változott az elmúlt hónapokban, hogy bátran beszélhetünk új pályáról. Nmecsak a nyomvonal újult meg, a versenyek ritmusa is megváltozott, gyorsabb, tempósabb, pörgősebb futamokat hozott a Total Nemzetközi Rallycross Parádé: Meg persze új bajnokokat is, a két legerősebb kategóriában is eldőlt a 2017-es cím sorsa, Kiss Pál Tamás és Wieszt Jankó is magyar bajnok lett vasárnap. A verseny után hagytuk egy kicsit pihenni Rabócsi Tibort, majd megkérdeztük a tapasztalatokról.

Hogy aludtál a verseny előtt?
Szerencsére mindig jól alszom, és szeretek is aludni, így a péntek és a szombat éjszakám is nyugodt volt. Tudtam azt is, hogy az a rengeteg munka amit elvégeztünk, a tervezést is beleszámítva az elmúlt egy évben, nem volt hiábavaló, és meglesz az eredménye. A verseny előtti teszt visszajelzései is megnyugtatóak voltak, de az is hozzátartozik a teljes képhez, hogy az ottani versenyzői észrevételek alapján még finomítottunk néhány részleten.

Kívülről úgy tűnt, hogy a versenyen is minden gördülékenyen ment, csupa elégedett arcot láttunk.
Én is ezt éreztem. A versenyzők kifejezetten jól fogadták az új vonalvezetést, még azok is elismerően bólogattak, akiknek előzetesen voltak fenntartásai. A toronyépület és a depó átalakításáról már korábban is kaptunk pozitív visszajelzéseket, és a motorosoknak is tetszett az új pálya, most pedig a rallycrossban is jól vizsgázott. Rendezői szempontból nagyon fontos, hogy gyakorlatilag nem volt csúszás, nem ment el idő pályafelújítással, és menteni is alig kellett. A régi murvás szakaszon sokkal több volt a defekt is, most ebből is alig láttunk. Persze ami jó a rendezőnek, az jó a nézőnek és a versenyzőknek is, mert így kiszámítható, és pörgős versenyt tudtunk rendezni. Nem tagadom némi szerencse is kellett, mert remek időjárásunk volt, és a mentések alacsony számában is közrejátszott az, hogy a versenyzőknek is jó napjuk volt. 

A versenyzői reakciókból azt szűrtük le, hogy azok akik hiányolták a több murvát, azok is elfogadták, hogy ez a trend a rallycrossban.
Én is ezt tapasztaltam, még a murvamenők is, pozitívan nyilatkoztak. Persze az is igaz, hogy a megmaradt murvás szakaszokra nagyon odafigyeltünk, a minőségük még a századik autó után is ugyanolyan volt, és stratégiailag, vezetéstechnikailag fontos helyeken vannak, így valójában csak a nettó hosszából veszített a murvás rész, a kihívás nem csökkent.

Hogyan tovább?
Még korántsem végeztünk, a következő lépés az lesz, hogy a joker és a normál nyomvonal találkozásához beépítjük a tervezett rázóköveket, így az a rész még biztonságosabb lesz. Újabb lelátókat is építeni fogunk, és a vezetéstechnikai tanpálya főépülete a spottereknek is tökéletes kilátó lesz majd. Tavasszal tehát továbbfejlődünk, és egy picit megint más lesz a pálya.

A nézők hová helyezkedtek?
A vártnál is többen mentek el a hátsó részre megnézni az új jokert, és nem is csalódtak. Elképesztő tempóval érkeztek meg az autók, Kiss Pál Tomi volt a leggyorsabb, a Peugeot 178 km/h-ás sebességgel érkezett a féktávhoz. Sorra kerülnek fel a netre a belső felvételek, mindenki láthatja, hogy belülről nézve is nagyon gyors lett a Rabócsiring, és élvezetesek voltak a csaták is.

A külföldi pilótáknak mi volt a véleményük?
Max Pucherrel beszélgettem sokat, ő bevallotta, hogy csak ezért jött el a versenyre, hogy kipróbálja az új vonalvezetést. Azt mondta, hogy szerinte nemzetközi szinten is megállja a helyét a Rabócsiring, tökéletesen elégedett volt. Sustáék pedig itt is maradtak hétfőn tesztelni, hogy tovább csiszolják az új Citigót, amivel egyébként hatalmas csatát vívott Wieszt Jankóval, az ő vetélkedésük is Eb szintű volt.

Természetesen a beszélgetés végén rákérdeztünk az esetleges Eb/Vb rendezésre is, mert lassacskán minden megvan hozzá, de Rabócsi Tibor a szokásos visszafogottságával kezelte ezt a kérdést. Most csak arra koncentrál, hogy befejezze a munkát, és a máriapócsi létesítmény elérje azt a formát, amit megálmodott, a következő lépésekről pedig majd akkor lesz érdemes beszélni.

foto: Borsós László

Related Posts