Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRX.hu

RallyCrossRX.hu

Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RabocsiRing

RabocsiRing

FIA WRX

FIA WRX

Hírek
Spici indul a hétvégi Máriapócsi rallycross futamon!

Spitzmüller Csaba megválik navigátorától most hétvégén és egy MK2 Skoda Fabia volánja mögött próbálja majd megszorongatni a SuperCars kategória versenyzőit. A közeg nem teljesen új számára, mégis kemény kihívás lesz ez a verseny saját bevallása szerint is. Terveiről és érzéseiről mesélt Spici nekünk…

RiKA: Most hétvégén rajthoz állsz a RabócsiRingen megrendezésre kerülő rallycross futamon. Átpártolsz végleg a rallycrosshoz?

Spici: Megfordult a fejemben. Most inkább úgy fogalmaznék, hogy egy picit megízlelem, picit belekóstolok ebbe. Nagyon tetszik, voltam VB és EB futamokon, ahol drukkoltam a magyaroknak. Kicsit beleszagoltam kívülről és most megkóstolom belülről is. Az sem kizárt, hogy esetleg itt folytassam, de ez még a jövő zenéje.

RiKA: Milyen autóval indulsz?

Spici: Egy MK2 Skoda Fabiával. Remélem, hogy probléma- és hibamentes hétvégénk lesz és tényleg csak a versenyzésre kell koncentrálnunk.

RiKA: Hogyan készülsz fel erre a versenyre?

Spici: Nem készülök semmivel, mert annyira speciális, hogy nem nagyon tudsz. Ilyenkor még azokkal a dolgokkal is problémám van, amivel mindenkinek, aki nem ebben a szakágban versenyez. Például furcsa lesz, hogy sokan leszünk a pályán egyszerre. Míg rallyban egyedül megyünk és csak az óra ellen versenyzünk, addig itt a társak ellen is kell az óra mellett. Nagy eredményt nem várok. Az első verseny, különösen az első futamok annak a jegyében fognak eltelni, hogy egyáltalán megbarátkozzak a környezettel, azzal, hogy mindenhonnan versenyzők fognak jönni, jobbról, balról, elölről, hátulról. Elsőre egy kicsit rumlis lesz számomra.

RiKA: Mi az, amiben könnyebb és mi az, amiben nehezebb a rallycross a rallyhoz képest?

Spici: A rallyban az a nehéz, hogy míg rallycrossban ugyanazon a murva és aszfalt vegyes csíkon versenyzel, amit meg lehet tanulni pillanatokon belül, addig a rallyban a pályák nagyon hosszúak, nagyon változatosak, és nem lehet megtanulni. A rallyban végig improvizálnod kell, mert sohasem tudod, hogy mire számítsál. Ott van egy navigátor, aki beszél hozzád, ha mást nem azért, hogy nehogy elaludjál. J A leglényegesebb különbség ez. A másik lényeges különbség ebben a kategóriában, hogy a SuperCars autó lényegesen erősebb és butább hajtással rendelkezik, mint például egy Mitsubishi EVO X, amivel versenyzem. Annak sokkal kifinomultabb a hajtástechnológiája, komputer vezérli a differenciálművet, tehát sokkal könnyebben kezelhető autó, viszont nem annyira látványos, mint egy SuperCars autó, ami arra van kitalálva, hogy szórakoztasd a nézőket és magad is azzal, hogy driftelsz és keresztbe csúszkálsz. Azt kell mondanom, hogy sokkal látványosabb, mint egy rally, hiszen itt minden másodpercben, minden méteren történik valami, rendkívül impulzív és ezért is szeretik annyira a nézők. Sokszor látják a kedvenceiket, sokat látnak be a pályából, nem csak egy-két kanyart, mint egy rally versenyen.

RiKA: Hol láthatunk majd még a máriapócsi futam után?

Spici: Már csak egy futam lesz a rallycross bajnokságban Máriapócs után, Nyirádon. Szerencsétlen együttható, hogy a pécsi futamunkkal együtt van ez a verseny. A pécsi verseny pénteken és szombaton kerül megrendezésre. Ha a rendezők úgy tudnák alakítani az időtervet, hogy egy kis szerencsével csak a bemelegítő edzésekből és egy előfutamból maradnék ki, akkor megpróbálnám a nyirádi futamot is abszolválni.

RiKA: Várod a hétvégi versenyt?

Spici: Igen. Újra elsőbálozó leszek, ezt egy tesztversenynek fogom fel. A bajnokságért nagyon komoly csata megy, nem szeretnék ebbe nagyon bekavarni, mondjuk nem tudom, hogy bele tudok-e egyáltalán szólni és pariban tudok-e lenni velük.

Related Posts