Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRX.hu

RallyCrossRX.hu

Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RabocsiRing

RabocsiRing

FIA WRX

FIA WRX

Események
Kiss Pál Tamás harmadik lett a Rallycross Európa-bajnokságon!

A lettországi szezonzárón a harmadik helyen végzett Kiss Pál Tamás, és ezzel az Eb idei értékelésében is a harmadik helyen zárt a SPEEDBOX Racing Team versenyzője, és az eddigi legjobb magyar eredményt érte el a szakág legerősebb kategóriájában, a négykerékhajtású, 600 lóerős autókkal versenyző Supercars géposztályban.

Magabiztosan, de kicsit izgatottan utazott a SPEEDBOX Racing Team Rigába, hiszen a franciaországi tempó alapján a futamgyőzelemre is komoly esély volt, ugyanakkor a bajnoki harmadik helyre is koncentrálni kellett. Az év végi dobogóért a 2015-ös Európa-bajnok Tommy Rustadot hat ponttal kellett megelőzni a szezonzárón, a korábbi Vb futamgyőztes Robin Larssonnál pedig legalább egy ponttal kellett többet gyűjtenie Kiss Pál Tamásnak. Emiatt, és a változó körülmények miatt inkább óvatosan kezdett a csapat.

Egy visszafogott szabadedzés után az első előfutamban rögtön Rustaddal kerültem össze. Andrea Duburg az elején feltartott mindenkit, aztán Rustad csapattársa is megelőzött minket, de végül így is második lettem, és ezzel egy kicsi előny rögtön az elején kialakult. A második előfutamra leszakadt az eső, így a legcsúszósabb első rajtkockából indultam. A futam azonban remekül sikerült, kicsit becsaptam, és a hátsó ugratóban szinte átrepültem Derek Tohillon, és megnyertem a futamot. Az idő is az összetett második volt, így megint nőtt az előny a riválisok előtt, de ami fontosabb, hogy csodálatosan működött a vízen a Peugeot 208 WRX” – mesélte az első nap eseményeit Kiss Pál Tamás.

Vasárnap újra vizes pályán kezdtek a versenyzők, és a kétkörös bemelegítésen megfagyott a vér a csapattagok ereiben, amikor az autóból elkezdett ömleni az olaj. Két kvalifikációt, az elődöntőt és a döntőt kellett teljesíteni aznap, így nem sok idő maradt a szerelésre. Rohamtempóban kezdődött a munka, és kiderült, hogy szombaton az ugratókon ment tönkre egy alkatrész a hajtásláncban, ami miatt a váltóolaj folyt a kocsiból. Mindössze fél óra alatt újra menetkész volt a Peugeot, de a kétely ott volt mindenkiben, hogy kibírja e a négy futamot.

Ekkor döntöttem úgy, hogy minden futamon igyekszem a maximális különbséget kiautózni Larssonhoz és Rustadhoz képest. Ezért a harmadik előfutamon Marklund és Bryntesson mögött maradtam, nem is támadtam őket, mert a cél az volt, hogy az idő jó legyen. Működött a taktika, a harmadik helyem a harmadik időt is jelentette a Q3-ban. Negyedszerre a száraz harmadik rajthelyről életem legjobb rajtjával sikerül elindulni, és megnyertem a futamot, méghozzá egy olyan idővel ami a Vb harmadik legjobb futamideje lett volna, és a legjobb köröm is a harmadik volt a Vb mezőnyben” – mondta Kiss Pál Tamás, és még mindig érezhető a hangjában a büszkeség, mert a világbajnokság élmezőnyével egyforma tempót menni óriási sportszakmai siker.

A negyedik kvalifikációs futamon elért győzelmével a második helyen jutott az elődöntőbe a SPEEDBOX Racing Team versenyzője, és Larssonnál kettő, Rustadnál hat ponttal szerzett többet, tehát megvolt a harmadik hely, már „csak” meg kellett tartani. Az elődöntőben a rosszabbul tapadó első rajtkockából megint harmadikkén jött el a 47-es rajtszámú magyar Peugeot, de megint annyira gyors volt, hogy sikerült Tohillt és Larssont is hibázásba kergetni, így újabb futamgyőzelemmel jutott a döntőbe Kiss Pál Tamás.

A döntőben már csak az Eb harmadik hely lebegett a szemem előtt. Itt már használt gumikkal versenyeztem, míg a többiek az újakat tartogatták a végére, így a rajtnál harmadikként jöttem el. Próbáltam Larssont hibára kényszeríteni, de túlságosan jó versenyző ahhoz, hogy egymás után két futamon is rontson. A nagy üldözésben meg is csúsztam, így nem erőltettem tovább, és a biztonságos harmadik helyen értem célba, ami az év végi harmadik helyet jelentette” – foglalta össze az év utolsó döntőjének eseményeit Kiss Pál Tamás.

Kettős harmadik hellyel fejezte be a 2017-es európa-bajnoki szezont a SPEEDBOX Racing Team, és ezzel a második teljes Eb szezonjában a dobogón végzett Kiss Pál Tamás, ami a tavalyi ötödik hely után óriási siker a 35 autós mezőnyben, és az eddigi legjobb magyar rallycross eredmény a szakág legmagasabb szintjén, a Supercars kategóriában.

Nagyon boldog vagyok! Két második, egy harmadik és egy ötödik helyet szereztünk ebben az évben, mindezt úgy, hogy az ötödik helyünk valójában egy második hely volt Norvégiában, de egy indokolatlan büntetés után lett belőle ötödik, egy futamunkat pedig az első kvalifikációnkon tönkretett egy meggondolatlan versenytárs. Folyamatos fejlesztéssel telt a szezon, hogy lépést tudjunk tartani a többiekkel, a hazai bajnokságban is figyelnünk kellett, hogy megvédjük a címünket, és így sikerült az Eb-n is dobogón végeznünk, ami óriási siker. A legjobb Peugeot-val versenyző csapat lettünk, erre különösen büszke vagyok, és büszke vagyok a csapatomra is, akik megmutatták, hogy egy kis magyar alakulat képes a rallycross csúcsára jutni. A verseny után minden riválistól átjöttek a mérnökök és gratuláltak, hogy gyakorlatilag négy futamból odakerültünk a dobogóra, hiszen Norvégia csak az első kvalifikáció első kanyarjáig tartott nekünk. Nagyon köszönöm a szurkolóknak, a támogatóknak, és a családomnak is, mert nélkülük nem lett volna erőnk végigcsinálni, de az a bíztatás, amit tőlük kaptunk, akár a pálya mellől, akár a közösségi oldalainkon keresztül nagyon sokat jelentett. Bízom benne, hogy 2018-ban is lesz lehetőségünk a folytatásra, ahol a harmadik évünkben meg tudjuk nyerni az Eb-t, de úgy gondolom, hogy a tavalyi ötödik hellyel és az idei harmadik hellyel már letettük a névjegyünket a magyar rallycrossban” – fejezte be Kiss Pál Tamás.

A csapat a verseny után nem ünnepelt sokáig, hanem már a következő feladatra koncentrált, hiszen Máriapócson folytatódik a Magyar-bajnokság, ahol akár már bajnok is lehet Kiss Pál Tamás. Munka pedig akadt, mert a rigai döntő utolsó kanyarjaiban egy-egy pillanatra kihagyott a motor, ezért az Oreca mérnökeivel rögtön a díjkiosztó után megvizsgálták a 600 lóerős erőforrást, ami szerencsére nem sérült, így a Rabócsiringen újra a futamgyőzelemért és a hazai címvédésért száll harcba az Európa-bajnokság dobogósa.

 

foto: KPT Media /Johnny Loix

Related Posts