Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRX.hu

RallyCrossRX.hu

Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RabocsiRing

RabocsiRing

FIA WRX

FIA WRX

Események
Mózer Attila két év után újra a Super 1600-ban, de most az Eb-n akar egy jót autózni

A nyár elején már elárulta a rallycrossrx.hu-nak Mózer Attila, hogy rajthoz áll a lettországi Eb futamon, de nem a Supercarssal, hanem a nagy kedvenc Super 1600-as autóval. Az elutazás előtt kérdeztük Attilát a felkészülésekről, és a várakozásokról. 

A kamion már elindult, hiszen több mint 1000 kilométeres utat kell megtenniük. Mielőtt elindultak, a múlt héten végre kipróbáltam az autót, és felavattam az új máriapócsi nyomvonalat. Jól éreztem magam, jó volt az autóban ülni, hiszen két éve nem ültem a Super 1600-as kocsiban. A fiúk a tempóval is elégedettek voltak, a GPS szerint az új nyomvonalon 148-cal mentem, míg a régin 136-ot tudtam” – mondta Mózer Attila, majd a Supercars és a Super 1600 közötti különbséget is ecsetelte.

Minden annyira lassan történik. A rajtnál szinte mindenre van idő, mert annyira más a rajtkészsége mint a nagy autóé. A gyorsulás is nagyon kényelmes, a féktávok és a kanyarsebességek viszont itt is brutálisan jók. Viszont igazi élvezet az egész autó, én mindig nagyon szerettem ezt a kategóriát, és most is remekül éreztem magam benne. Nagyon várom már a versenyt!”

A csapat tökéletesen felkészült, az autó hibátlan, és kint együtt leszünk Szíjj Zsolttal, aki az Eb-s rutinjával biztosan nagyon sokat tud majd segíteni. Úgyhogy minden tökéletes, már csak a kormány és az ülés közötti gyenge pontot kell kiküszöbölni, de azt majd megoldjuk” – folytatta Attila szokott stílusban, és azt is elárulta, mi lenne az az eredmény amivel elégedett lenne. Ez sem volt nagy meglepetés:

A verseny után egy jó mosolygós zárás a cél. Ennyi. Az elődöntőbe jutás már a non plus ultra lenne, de ha négy jó kvalifikációt tudunk futni, élvezetes versenyzéssel akkor már boldog leszek. Azért is megyek az Eb-re, mert a magyar mezőnyben és a zónában tudom, hogy hol a helyünk a Super 1600-ban, de az Eb mezőnyben még nem tudom mire elég amit tudunk. Abban biztos vagyok, hogy az autó nem rosszabb, mint az élmenők autói, és szeretnék is a fiataloknak egy kicsit odadörgölni. Nyilván maximálisan tiszteletben tartom azt, hogy ők egy teljes szezont mennek, nem célom, hogy elrontsam az egész éves munkájukat, sőt, ha olyan helyzet adódik, hogy segíteni tudom Szabó Krisztiánt és Marton Gergelyt, akkor természetesen mindent megteszek ami tőlem telik. Számomra az eredmény tökéletesen mindegy, ha huszadik vagyok, és úgy érzem, hogy jót mentem, akkor elégedetten jövök haza” – mondta Attila, és azt is hozzátette, hogy a távlati tervek közt az is ott van, hogy a Supercars-szal is elinduljon egy-két Eb futamon, még úgy is, hogy ott a technikai lemaradása már elég komoly az európa-bajnoki élmezőnyhöz képest. A rigai verseny így akár terepszemlének is felfogható.

Versenyezni és versenyt nézni megyünk.  Remélem lesz idő megnézni a futamokat, az Eb mezőnyre is kíváncsi vagyok, a Vb-s világsztárokat látni pedig óriási élmény, nem hagynám ki.”

Végül a hazai tervekről is beszélgettünk, hiszen a lettországi örömautózás után, még két magyar bajnoki futam követezik. “Az autó már készen van, szigorúan támadunk! Így, hogy Vass Zoli sem volt Greinbachban, még van egy pici esélyünk a bajnoki harmadik helyre, és mindent meg is teszek, hogy megszerezzem. Spicinek most kijött a lépés, az autója is összeállt, úgyhogy nagy küzdelem lesz Máriapócson és a szezonzárón is. Még van két futam, nagy csatát várok, izgalmas lesz!”

 

Related Posts