Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRX.hu

RallyCrossRX.hu

Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RabocsiRing

RabocsiRing

FIA WRX

FIA WRX

Események
Kiss Pál Tomi is folytatja az Északi Hadjáratot

A norvégiai felemás hétvége után Svédországban akar revansot venni a listavezető Anton Marklundon Kiss Pál Tamás. A SPEEDBOX Racing Team versenyzője az Eb harmadik helyén érkezik a Höljesbe, és annak ellenére új fejlesztéseket kap a Peugeot 208 WRX, hogy a két verseny között nem jött haza az autó.

Közvetlenül a norvég verseny után leültünk az Öhlins mérnökeivel, és közösen kitaláltunk egy új koncepciót a kifejezetten saras pályákra. Ezt a módosítást csak a gyárban lehet elvégezni, ezért egy lengéscsillapító készletünk náluk van. A höljesi hétvégére már meg is kapjuk ezt a szettet, így ha rossz idő lesz, akkor remélhetőleg megint tudunk egyet előre lépni. Kenneth Hansen a 14-szeres bajnok, aki a Peugeot gyári csapatának a vezetője, azt mondta, hogy egy ideje már tudja, hogy a tempónk megvan a győzelemhez, már csak mindennek össze kell állnia, hogy az élen végezzünk. Bízom benne, hogy Svédországban végre a legapróbb darab is a helyére kerül a kirakósban.” – mondta elutazása előtt Kiss Pál Tamás.

Az új lengéscsillapítókra pedig lehet, hogy szükség lesz, mert a svédországi versenyeken mindig kiszámíthatatlan az időjárás, pillanatok alatt képes hatalmasat változni a pálya, így sokszor a szerencsére is szükség van a jó eredményhez.

A versenynaptár egyik fénypontja 1973 óta minden évben szerepel a bajnokságban, a nagyszerű vonalvezetés mellett a rengeteg szakértő néző teszi felejthetetlenné ezt a versenyt. A kis svéd falu Höljes rallycross pályája 1210 méter hosszú, az aszfalt és a murva aránya 60-40%.

Olyan mint egy hullámvasút, egy hatalmas ugratóval a célkanyarnál, szárazon a kedvencem az Eb helyszínek közül.” – mondta a pályáról Kiss Pál Tamás. „Esőben viszont nagyon lelassul a pálya. A csúszós, dagonyás murvát széthordják az autók, és szinte nulla lesz a tapadás. Ahol esőben harmadikban el lehetne fordulni, ott még a második fokozatban is óvatosan kell megtalálni a helyes ívet. A joker kör kialakítása is különleges itt, mert nem a klasszikus norvég stílusú joker, ahová maximális tempóval be lehet dobni az autót, hanem egy szűk, dodzsem jellegű joker, ahol ha valaki nagyot próbál alkotni, akkor könnyen pórul jár. Tisztelni kell Höljest, és akkor összeáll a tökéletes kör.”

Ahogy azt már lassan megszokhatjuk, sajnos nem csak az ellenfelekkel, a pályával, és az időjárással kell megbirkóznia a magyaroknak, hanem a bírák is sokszor hoznak itt a hazai pilótákat segítő ítéletet. Tavaly az elromlott belső kamerák miatt vették el Kiss Pál Tamás harmadik helyét Höljesben, idén pedig Norvégiában volt érthetetlen a kirótt büntetés. A miskolci pilóta ennek ellenére bizakodóan indult Svédországba.

„Pályafutásom során Thruxtonban volt hasonló élményem. Az első évben ott a téli teszteken hatalmasat estem, az első verseny pedig büntetéssel végződött. Egy évvel később pedig életemben először nyertem ott. Ha ezt megismételhetném Höljesben, annak nagyon örülnék. Az eddigi két hétvégén konstansan hoztuk a legjobb köröket, és ez magabiztossá tesz. Az északi versenyzők ezt felemásan viselik, az éveken át a Vb-n versenyző Robin Larsson például kicsit elkeseredetten ugyan, de elfogadja ezt. Vannak olyan pilóták is, mint például a 2015-ös bajnok Rustad, aki nehezen kezeli, hogy nyers tempóban gyorsabbak vagyunk, de rajta is látom már a változás jeleit. Remélem, a bírák is belátják, hogy itt vagyunk, gyorsak vagyunk, és helyünk van a dobogón, ami most is a célunk.” – összegzett Kiss Pál Tamás.

Szokás szerint az Európa-bajnokság Supercar mezőnye lesz a legnépesebb a svédországi hétvégén. A 35 autó közül a legnagyobb ellenfél a listavezető Anton Marklund, és a második Robin Larsson lesz a 40 ponttal harmadik Kiss Pál Tamás számára, de figyelnie kell a negyedik Rustadra és az ötödik Bryntessonra is.

foto: KPT Media

Related Posts