Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRX.hu

RallyCrossRX.hu

Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RabocsiRing

RabocsiRing

FIA WRX

FIA WRX

Hírek
Összkerekes autók ellen egy Super1600-os kocsival?

Mózer Attila: „mintha összkerekes autók ellen mentem volna egy Super1600-os kocsival”

 

Mózer Attila a Rallycross Challenge Europe hollandiai, Valkenswaardban megrendezett futamán 5. helyen végzett, megelőzve a bajnokságot vezető Mandie Augustot. Attila mégis keserű szájízzel távozott a fapapucsok országából, melynek okát elmesélte nekünk…

RiKA: Gratulálunk az 5. helyhez. Elégedett vagy ezzel az eredménnyel?

Mózer Attila: Ha egy jóízűt versenyzek, akkor nekem mindegy, hogy milyen helyezést érek el. Az a lényeg, hogy jól érezzem magam.

RiKA: Ezek szerint itt nem ez történt…

Mózer Attila: Bizonyos versenyzők mehettek ALS-szel, míg én nem kapcsolhattam be sem ezt, sem a váltósegédet, a powershiftet. Olyan volt, mintha összkerekes autók ellen mentem volna egy Super1600-os kocsival.

RiKA: Mennyi időt veszítettél ezek miatt?

Mózer Attila: Minden váltásnál közel egy tizedet veszítettem azzal, hogy a váltó kímélése miatt teljesen elvettem a gázt, beváltottam a sebességet és utána újra adtam gázt. Fontosak ezek a rendszerek, hiszen például egy szűk kigyorsításból ha ALS-szel dolgozol, akkor azt egy tized alatt átléped, most nekem ehhez kellett 3-4 tized.

RiKA: Mi volt az oka ennek a különbségtételnek?

Mózer Attila: Az én autómnál a kipufogó rendszer úgy van megoldva, hogy a legvégén van a katalizátor, emiatt egy picit hangosabb az autó. A kiírásnak így is megfeleltünk. Az ALS-ben és a váltóban azért vannak nagyobb durrogások, sőt az enyém kellőképpen lángol is. A bírók fülére volt bízva az, hogy melyik autót ítélik hangosnak. Két szabadedzés alatt minden körömben fekete zászlót kaptam. El is hoztuk azt a bírói utasítást, amit átvetettek velünk vasárnap, melyben leírják, hogy rajtprogramot nem használhatunk, mert hangos, ALS rendszert nem használhatunk, mert hangos. A rendszereket használhattuk volna – kizárás terhe mellett.

RiKA: Akkor rossz szájízzel jöttetek el?

Mózer Attila: Nem, hiszen ez nekem és a csapatnak is egy örömautózás volt. Tökéletesen be tudtuk járatni az új motort, nem kellett ALS-t használni, teszteltük, hogy az autót hogyan csinálták meg a majdnem totálkár után.

RiKA: Voltak azért jó csaták?

Mózer Attila: Jókat harcoltunk Flahertyvel. Ennek előzménye egy nyírádi ütközés volt. Akkor engem toltak hátulról, majd én bementem mellé és picit megforgattam. Nem zártak ki, mert látták a bírók, hogy mi volt ennek az oka. Nos, ezt Flaherty másképp érezte és most ezt a döntőben meg is kaptam oldalról. Gyakran kopogtatott be Tikkerbar is az ajtón, megnézte alaposan, hogy mindent jól raktunk-e össze, így az autómnak se az eleje, sem az oldala, sem a hátulja nem úszta meg simán ezt a versenyt.

RiKA: Hol láthatunk legközelebb?

Mózer Attila: Legközelebb Máriapócson versenyzem majd szeptemberben, még egyszer egy ilyen futamot nem vállalok már be.

mozer3

Photo: https://www.facebook.com/rcChallenge/

Related Posts