Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRx.hu

RallyCrossRX.hu

RallyCrossRX.hu

Nyírád Motorsport Centrum

Nyírád Motorsport Centrum

RabocsiRing

RabocsiRing

FIA WRX

FIA WRX

Hírek
Kiss Pál Tamás : Újra EuroRX dobogón – de csak néhány óráig

Kiss Pál Tamás harmadik lett a Rallycross Európa bajnokság harmadik fordulójában a svédországi Höljesben, az öröm azonban nem tartott sokáig, mert az eseményrögzítő kamera meghibásodása miatt utólag kizárták a döntőből a Speedbox Racing Team pilótáját, a kupát is vissza kellett adnia, ráadásul 10 bajnoki pontot is levontak tőle.

A 2016-os szezonban újra és újra bebizonyosodik, hogy a rallycross az autósport egyik legnehezebb ága. A svéd futam újabb meglepetésekkel szolgált a Speedbox Racing Team számára, mert a nehézségek már az utazás során utolérték a csapatot. Kezdődött a reptéri csomagmizériával, majd a pályához vezető 400 kilométert hat és fél óra alatt tették meg a fiúk.

A pályára érkezve egy pillanatra lesett a magyarok álla, mert igazi fesztiválhangulat fogadta őket. A nézők egzotikus masinákkal érkeztek a helyi kempingbe, és frenetikus hangulatban fogadták a csapatokat. A Speedbox kálváriája azonban tovább folytatódott, a szervezők a szervizsátor felállítása után vették észre, hogy öt méterrel odébb kellett volna állítani a kamiont, így kezdődhetett előröl a munka.

Az égiek sem kegyelmeztek, az időjárás kiszámíthatatlan volt, és ezzel szinte őrületbe kergette a csapatokat. Kiss Pál Tamás újra hasznát vette az eddig gyűjtött tapasztalatoknak, az első előfutamban hatodik lett, majd a második kvalifikációt megnyerte.

„Höljesben normál körülmények között is nagyon nehéz jó beállításokat találni, most pedig hol esett az eső hol elállt, így sokszor csak a megérzéseinkre hagyatkozhattunk. Az első nap fénypontja a második előfutam volt, ezt megnyertem, és az idők alapján a Vb mezőnyben is az elsők között végeztem volna. ” – idézte fel a csütörtöki eseményeket Kiss Pál Tamás.

Vasárnap a döntőnek is beillő erősségű Q3-ban egy rosszul sikerült rajt után már nem sikerült előre lépni, így Tomi nyolcadik lett az összetettben. Az igazi pech az utolsó előfutamban érte utol a csapatot, csak Tomiék menetének 4 percében esett az eső.

„ Linnerud esőgumin volt, én esős beállításokon slicken, Hedström száraz pályára való gumikkal és beállításokkal ment. A pálya csúszott mintha jégen mennénk, így egyforma időket autóztunk és jót csatáztunk. Viszont az összetettben pórul jártunk, mert a többi futamban nem esett, így ők gyorsabbak voltak, ezért csak tizedik lettem. Itt már a taktika is szerepet játszott, Kevin Hansen utóbb elmondta, hogy szándékosan engedte nyerni Salstent, hogy ő jusson tovább a második helyen, mert tartott tőle, hogy a döntőben velem nehezebb dolga lesz.” – mesélte a vasárnapi eseményeket Kiss Pál Tamás.

Az elődöntőben így már összecsapott Kiss Pál Tamás, Kevin Hansen és Jerome Grosset-Janin, és akkora harcban voltak egymással, hogy Alexander Hvaal előrelopakodott, és majdnem megnyerte az elődöntőjüket. Grosset-Janin ki is esett, és Hansen, Hvaal és Kiss Pál Tamás jutott a döntőbe, ahol Tomi az ötödik helyen rajtolt.

„A döntőben kockáztattunk, száraz beállításokat választottunk. Rögtön a jokerre mentem, majd utána Hvaalt meg tudtam előzni. Aztán Rustad csatázott Linneruddal, így Linnerud mellett is el tudtam menni. A végén Rustadot is meg akartam előzni, az ugratón már úgy repültem át, hogy utána szűken tudjak fordulni, de tudta ezt Rustad is. Ott akart maradni az íven, de hibázott, befértem mellé, azonban a bal kerekem a rázókő tövére került. Olyan nagy lett a tapadásom, hogy gázadásra kirántotta a kocsit a fűre, és így négy kerékkel elhagytam a pályát. Ekkor már előtte voltam, tehát nem szereztem ezzel előnyt, és utána tisztán bejöttem a harmadik helyen. Rustad természetesen azonnal óvott, és óriási cirkuszt rendezett. A díjkiosztó után behívtak a versenyfelügyelők, és amikor bekérték a belső kamera felvételeit kiderült, hogy mindkét kamera tönkrement az autóban, és nem rögzítették a döntőt. Valószínűleg a hatalmas ugratót és a folyamatos csatákat nem bírták, de az is lehet, hogy a párás esős idő miatt adták fel. Így végül a kamerák meghibásodása miatt büntettek.” – mesélte a döntő eseményeit a pilóta.

A büntetés érthetetlenül szigorú lett. Tomit kizárták a döntőből, vissza kellett adnia a harmadik helyért járó kupát, és ami a legfájóbb, 10 bajnoki pontot is levontak. A harmadik hellyel Kiss Pál Tamás harmadik lenne az összetettben, de a pontlevonással visszaesett a hatodik helyre. A szabálykönyvben viszont nem szerepel ez a fajta szankció, így a csapat fellebbezett.

A keserű befejezés ellenére pozitív a svédországi kaland mérlege. A csapat rengeteget tanult, ismét bebizonyosodott, hogy Kiss Pál Tamás az európai élmezőnyhöz tartozik, sőt a közös lebonyolítás azt is újra megmutatta, hogy a Vb-s pilótákkal is versenyképes. A höljesi hangulat pedig minden pilóta számára felejthetetlen élményt ad, mert akár esik akár fúj, svédországban mindig sok tízezer hozzáértő szurkoló teremt máshol nem tapasztalható hangulatot.

Az Eb a nyári szünet után szeptember 16-án Barcelonában folytatódik.

Related Posts